1.Sprawdzane jest prawidłowe ustawienie świateł.
2. Stan ogumienia pojazdu, Diagnosta zleci wymianę opon, jeśli widoczne są na nich specjalne wskaźniki informujące o zużyciu, lub głębokość bieżnika będzie mniejsza niż 1,6 mm.
3. Szyby, karoseria. Pęknięta szyba czy mocno skorodowane nadwozie spowodują, że pojazd nie uzyska pozytywnego wyniku badania technicznego
4. Hamulce na stanowisku rolkowym Pomiar siły hamowania na stanowisku rolkowym pozwala na ocenę stanu układu hamulcowego. Aby pojazd przeszedł przegląd techniczny, wskaźnik skuteczności hamowania hamulca roboczego musi wynosić powyżej 50%, a hamulca postojowego powyżej 25%. Istotna jest również różnica sił hamowania na kołach jednej osi, nie może być ona większa niż 30%.
5. Stan amortyzatorów Skuteczność ich tłumienia musi być większa niż 40%, a różnica między skutecznościami amortyzatorów na jednej osi nie może być większa niż 15%.
6. Luzy w elementach zawieszenia czy układu kierowniczego
7. Pomiar emisji spalin. Przyrząd analizuje spaliny i kontroluje wydzielanie różnego rodzaju węglowodorów, dwutlenku węgla itp. Samochód jest dokładnie sprawdzany pod kątem możliwych wycieków płynów eksploatacyjnych.