Automatyczne skrzynie biegów mają swoje standardowe oznaczenia. Warto się z nimi zapoznać przed rozpoczęciem jazdy automatem.
P – Parking
Pozycja “P” jest pozycją, w której uruchamiamy i wyłączamy silnik w pojeżdzie. Położenie w pozycji “P” uruchomia mechaniczną blokadę kół. Włączenie “P” podczas toczenia się pojazdu, może doprowadzić do zniszczenia zapadek. Producenci zalecają przed załączeniem “P” wcisnąć hamulec, a następnie zaciągnąc hamulec ręczny. Procedura taka gwarantuje łatwiejsze przełożenie biegu na “D”, szczególnie gdy parkujemy na wzniesieniach, gdzie dochodzi do większego obciążenia blokady kół.
R – Reverse
“R” w automatycznej skrzyni biegów oznacza bieg wsteczny, który należy uruchamiać tylko na postoju z wciśniętym hamulcem głównym.
N – Neutral
W pozycji “N” skrzynia nie przenosi momentu na koła. Przypomina pozycję P bez blokady mechanicznej kół. Neutral pozwala na holowanie pojazdu zgodnie z zaleceniami producenta.
D – Drive
Pozycja “D” służy do jazdy w przód na wszystkich biegach o takim przeznaczeniu.
L, S
Pozycje w których blokowane są przełożenia, uruchamiane są tryby jazdy. Przydają się podczas holowania przyczepy lub hamowania silnikiem. Służą również do wyjeżdżania z zaspy piasku i śniegu.
S – Sport
Tryb sportowy, trzyma wyższe obroty i zmienia później biegi.
W – Winter (tryb zimowy)
Tryb zimowy służy do jazdy na śliskich nawierzchniach. Zasadniczo oznacza to ruszanie z drugiego biegu. Używanie tego trybu na suchej nawierzczni może uszkodzić skrzynię.
+/- i M
Tryb w który ręcznie możemy zmieniać biegi, tzw. manual